Medlemmer med offentlig præsentation

Medlems nummer Navn Billede Personlig præsentation
1 Ole Egholm
Ole Egholms billede

Jeg er født i 1966 i Rødovre og brugte teenageårene på at sælge is i Gudhjem på Bornholm hvor jeg lærte en masse tysk. I 1985 tog jeg på min første Inter Rail rejse og blev allerede dér dybt fascineret i det skønne i at opleve verden. Efter de første tre år på Handelshøjskolen og en Inter Rail tur til kom jeg til DSB, hvor jeg blev ansat til at markedsføre Inter Rail. Jeg var heldig at blive...

7 Pia Lergaard
Pia Lergaards billede

-I skrivende stund (maj 2012, 53 år) har jeg brugt godt 9 år af mit liv på at opleve verden udenfor Danmarks grænser. Således været forbi uvurderlige imponerende bygningsværker af forskellig karakter, ladet mig drage af ubeskrivelige naturskønne områder, og mødt et utal af mennesker som har sat sit præg på mit liv. Startskuddet til dette, at leve for andet end bare at være til, lærte jeg så...

8 Helle Granhøj
Helle Granhøjs billede

Som det fremgår af mit medlemsnr. har jeg været med i DBK helt fra starten. Derudover har jeg den store ære, at det er mig der fandt på klubbens navn!

Min rejselyst blev skabt gennem campingferier med mine forældre gennem Europa. Senere rejste jeg Europa tyndt på interrail ture, og fik så meget blod på tanden, at jeg rejste jorden rundt alene i 1,5 år.

Med min ex-mand var jeg...

19 Claus Qvist Jessen
Claus Qvist Jessens billede

Årgang 1960, vokset op nord for København og uddannet civilingeniør og phd med speciale i metallurgi, elektrokemi og rustfrit stål. Man skal jo leve, og det er slet ikke så ringe endda med det rustfri.

På rejseplanet har jeg en herlig fascination for flotte bjerge, religiøse steder og Den Tredje Verdens skramleramle-markeder. Uagtet at jeg har oplevet hundreder af kvæg-, kamel- eller...

22 Preben Mogensen

Jeg er født i 1951 og blev matematisk student i 1970, hvorefter jeg startede som rejseleder for det hedengangne Tjærborg Rejser i Norditalien. Det var for mig en god og billig måde at stifte bekendtskab med rejselivet, men efter nogle år som tropfører for "kvægtransporter" blev jeg godt træt af masseturisme. Jeg besluttede mig for at tage en uddannelse, der betod i en H.A. i 1976 og en H.D. i...

26 Per Allan Jensen
Per Allan Jensens billede

Jeg er født i 1951 og tog matematisk studentereksamen i 1970. Efter et par år i den gryende EDB-branche tog jeg en uddannelse som civilingeniør med speciale i EDB, statistik og operationsanalyse, og siden dennes afslutning i 1978 har jeg haft arbejde i EDB-branchen, afvekslende med lidt undervisning på højere læreanstalter. Siden 1989 har jeg været ansat som konsulent hos SAS Institute, der er...

37 Ib Larsen
Ib Larsens billede

Jeg blev medlem af de Berejstes Klub i 1996 som 48 årig efter at have besøgt 48 lande. Siden er det jo blevet til noget mere. Rejser er jo blevet meget, meget billigere og meget lettere i de seneste 15-20 år. Jeg har stadig papirerne på det rigtig store lån, vi måtte optage i vores hus, for at få råd til vores første længere rejse til Indien. Den gang troede vi, at der ville gå rigtigt mange...

39 Heydorn
Heydorns billede

Rejselysten har jeg nok fået ind med modermælken: min bedstefar var i slutningen af det 19. århundrede som ung sned­ker på valsen i godt tre år, hvor han vandrede omkring i Tyskland, Østrig, Schweiz og Italien. Min mor skaffede sig - trods bedstefars forbud - et pas straks hun blev myndig kort efter første verdenskrig og rejste med toget på egen hånd til inflationstidens Tyskland.

Som...

56 Claus Andersen
Claus Andersens billede

Rejser, rejser og atter rejser er hvad mit liv handler om.
Jeg har rejst stort set hele mit voksenliv og har i skrivende stund ikke haft en fast adresse i mere end 7 år.
Jeg arbejder freelance i rejse branchen som rejseleder, konsulent og diverse andre ting og bor på hotel mere end 300 dage om året og det passer mig rigtig godt.
Oven i det holder jeg lidt foredrag fra tid til...

59 Stig Monrad
Stig Monrads billede

Der er beslutninger i tilværelsen, som bliver milepæle i ens personlige livshistorie. For mig blev 2 år i Tanzania som ulandsfrivillig sidst i 70'erne skelsættende på den måde, at der eksisterer et 'før' og et 'efter' denne tidsperiode - også rejsemæssigt.
Rejseblodet har altid flydt i årerne, og før Afrikaopholdet havde rygsækken først i 70'erne været et par sommerferier gennem Europa...

76 Steen Ridder
Steen Ridders billede

Mit rejseliv startede først for alvor i 81. Tog til USA med JP og Arne Myggen som rejseleder. Efter oplevelserne: Grand Canyon, Sammy Davis junior (grim, men sikken en udstråling), Yellowstone nationalpark, Golden Gate osv., tja, så var jeg solgt!

Har været heldig at nå at opleve Sovjetunionen og DDR inden murens fald. Ret uhyggeligt med den megen overvågning og hjernevaskning. Så for...

82 Niels J L Iversen
Niels J L Iversens billede

Jeg er født i 1953, mat-fys-student fra 72, cand.mag. i fransk og litteraturhistorie fra 81, indehaver af 3/4 HD og fra 1986 t.o.m. 2015 ansat i en stilling som EDB-konsulent, som jeg havnede i ved et rent og skært tilfælde. Nu er jeg efterlønner. Udover rejseriet er mine hovedinteresser klassisk instrumentalmusik, surrealistisk maleri, fremmedsprog, historie, 'hårde' videnskaber og zoologiske...

96 Søren Christensson
Søren Christenssons billede

Født 1968 i Tårbæk(nord for København)Der voksede jeg op mellem Øresund og Dyrehaven,så der var masser af eventyr lige uden for døren.Derfor har jeg altid været meget glad for at være i naturen og brugte det medste af barndommen på at sejle på Mølleåen eller Øresund og cykel/gåture i skoven.Sejlede engang,ved et uheld,til Sverige i en Fætter BR gummibåd.
Vores familie tog hver sommer på...

97 Arne Runge
Arne Runges billede

Jeg er født i 1943. Et par måneder før realeksamen, stak jeg af hjemmefra - for at komme til søs. Jeg sejlede så et par år på de syv verdenshave, hvor jeg besøgte tyve lande på fem kontinenter. Da jeg kom hjem igen, blev jeg uddannet typograf og fik senere mit eget bogtrykkeri. Efter fem år opgav jeg trykkeriet, tog min lille eskimosøn i hånden, guitaren på nakken og gik mig en tur rundt om...

99 Torben Redder
Torben Redders billede

Mine rejseaktiviteter har de seneste år været styret af, hvor der er uudforskede huler, som jeg kan udforske, opmåle og kortlægge, især i Europa og Asien.
I de senere år er det blevet krydret med udforskning af Maya huler i Guatemala, hvor vi i 2008 som noget helt enestående fandt og åbnede et 2000 år gammelt forseglet gravkammer - i bedste Indiana Jones stil.

104 Christian Bøjgaard
Christian Bøjgaards billede

Jeg er født og opvokset på en gård i Midtjylland i en landmandsfamilie, hvor der ikke var tradition for at rejse. 14 år gammel var jeg for første gang i udlandet (Norge). I resten af teenageårene fulgte besøg i yderligere fire nye lande. Fra jeg var 21 til 28 år boede og arbejdede jeg et halvt år i Israel, et år i det daværende DDR, to år i Indien og to år i Sydafrika.

Er cand.ling....

106 Fiil Frandsen
Fiil Frandsens billede
112 Søren Padkjær
Søren Padkjærs billede

Født i beskedne kår lige efter krigen i en lille by i Midtjylland var jeg temmelig langt fra den internationale scene. Måske derfor var jeg fra barnsben meget fascineret af bøger og beretninger fra den store verden, om indianere, sørøvere, kinesere og andre spændende eventyr. I en tid uden TV lærte jeg i stedet at danne min egen film inde i hovedet, hvilket i øvrigt stadig er langt mere...

125 Knud B Bach
Knud B Bachs billede

Jeg er født på en gård i Hesselbjerg på Mors 1947 Min barndom forløb i trygge grønne og harmoniske omgivelser, jeg savnede ikke noget, alligevel opstod der tidlig en udlængsel efter det fjerne. Jeg læste tidligt bøger om Det Vilde Vesten og Det Sorte Afrkika. Måske kom udlængslen af, at min bedstefar havde været i Amerika nogle år omkring århundredeskiftet.

Efter nogle tidlige ture til...

132 Henriette Hilding

Født i 1964, københavner og uddannet elektroingeniør og arbejder med udvikling af Mobile bredbåndsnet og tjenester.

Da jeg var 5 år, besluttede mine forældre, at det var tid til deres første rejse sydpå, nemlig en efterårsferie i den evige stad Rom. Guidebøger blev studeret og Rom blev gennemtravet med en lille stille pige ved hånden, som nysgerrig og og umættelig på oplevelser så,...

137 Uffe Gadeberg
Uffe Gadebergs billede

De mest populære rejsecitat er H.C. Andersens berømte ord: "At rejse er at leve" og det har jeg efterlevet siden jeg var 25 år. Siden da har jeg besøgt over 70 lande, og haft eget rejsebureau i årene 1991-2008.

141 Martin Anker
Martin Ankers billede

Født 1974 i Horsens men opvokset i Bjeringbro fra 1975. Bjerringbro Gymnasium og derefter et par år med rejser til forret, hovedret og dessert, inden Århus Universitet blev omdrejningspunktet i ca. 6 år. Det blev til en uddannelse som organisk kemiker med sidefag i videnskabshistorie. Den cocktail bragte mig til Lundbeck i en årrække, inden Sydamerika trak for hårdt, og hev mig tilbage dertil...

147 Erik Aggerholm
Erik Aggerholms billede

Udlængsel og det "at flytte sig" og "det at være nødt til at finde ud af, hvad der er rundt om hjørnet" er urinstinkter. Hos mig er processen det dragende. Processen ved at planlægge og gennemføre en rejse - lære et nyt sted at kende, opdage et land eller en by og infrastrukturen, der gør det muligt at komme tæt på den lokale befolkning, det at blande sig med nye mennesker i nye lande og...

151 Carl Johan Colberg
Carl Johan Colbergs billede

Efter at have tilbragt 5 år i hæren gik jeg på Svendborg Navigationsskole, og uddannede mig til radiotelegrafist. Sejlede i 5 år i langfart, hvorefter jeg rejste til Grønland. Her arbejde jeg i 37 år for TELE Greenland frem til min pensionering i 2015.

Jeg rejser gerne alene, men har ingen problemer med at være sammen med andre. Ingen rejseformer er mig fremmed.

154 Morten Trolle
Morten Trolles billede
158 Søren Bonde
Søren Bondes billede

Cand. mag. Søren Bonde er eventyrer, foredragsholder og iværksætter. Som medlem af De Berejstes Klub har han rejst intensivt i seks verdensdele og opsøger afkroge af verden, som besøges i mindre grad. Hans forkærlighed for stammefolk, besynderlige ritualer og ekstreme livsvilkår bringer ham til stadighed til nogle af klodens barskeste områder. Med kamera, vovemod og en god portion nysgerrighed...

174 Ewa Bylinska
Ewa Bylinskas billede

Jeg er født i 1953 og stammer fra Polen (fra Warszawa). Jeg kom til Danmark i 1982, og siden den tid har jeg først boet i Århus og derefter (siden 1991) i København, hvortil jeg flyttede pga. min ansættelse ved Den Polske Ambassade. Jeg er uddannet jurist, men har beskæftiget mig både med jura og med sprog (tolkning, oversættelser, forfatterskab).

Jeg er forfatter til 2 bøger. En af dem...

176 Henrik Olesen
Henrik Olesens billede

Jeg elsker at rejse og har boet 12 år i udlandet, primært i Asien. Jeg har boet 2 år i Taiwan, 3 år i Thailand, 4 år i Kina, 1 år i USA og ca. 6 måneder i hhv. Bangladesh, London, Hong Kong og Singapore. Arbejder med køb og salg af virksomheder og ejendomme samt shipping, logistik og IT.

179 Morten Siglev
Morten Siglevs billede
180 Erik Pontoppidan
Erik Pontoppidans billede

Jeg er født og opvokset på Frederiksberg, men i min barndom boede jeg også på Møn i flere perioder. Blev nysproglig student i 1966 fra Sct. Jørgens Gymnasium og læste derefter biologi 2 ½ år ved Københavns Universitet. Fortsatte min uddannelse i foråret 1969 med det, der for mange blev den "klassiske" dannelsesrejse ad "The Hippie Trail" fra Københavns Hovedbanegård med tog og bus Berlin -...

190 Pia Baltzer Saabye
Pia Baltzer Saabyes billede

I 2005 modtog jeg sammen med min mand DBK´s Folkersen-pris, som hvert år gives til et medlem, der "gennem årene har dyrket rejselivet i Poul Folkersens ånd, en person der ved et særligt energisk og grænsesøgende rejseliv er nået langt bort fra de gængse turistområder og har fået en grundig indsigt i lokale forhold.”
Den flotte anerkendelse af vores rejse-aktiviteter, markerede samtidigt...

193 Sisse Skipper
Sisse Skippers billede

Sisse Skipper Andersen, født i 1968, i en familie der rejste med et omrejsende tivoli. Det var nok startskuddet til min store rejselyst. Mine udenlandsrejser startede dog først i 1988 med 2½ års ophold i England, hvor jeg arbejdede som Nanny. Derefter var jeg på 2 lange Exodus overlandture i henholdsvis Sydamerika rundt og tværs over Asien fra London til Bali,som starten på mit store...

196 Rasmus Krath
Rasmus Kraths billede

Rasmus Krath
Foredragsholder & Filmmager

199 Peter Højmose
Peter Højmoses billede
203 Marianne Christensen
Marianne Christensens billede

Jeg må have fået eventyrlysten i vuggegave fra min farmor, som havde gamle rejsebøger i reolen, for trods meget jordbundne forældre, der kun havde besøgt Sverige, Norge og Gardasøen, slugte jeg, fra jeg kunne læse, Hakon Mielches rejsebeskrivelser i min mors Familie Journaler, og drømte om at gøre det samme som ham. Jeg valgte at blive sygeplejerske for at kunne rejse ud i verden og arbejde....

207 Lars Kierulff Munk
Lars Kierulff Munks billede

Min barndom var ikke just præget af store flyve- og/eller busture ned sydpå til sol, strand og skumle damer, og således var jeg over 20 år, før første ferierejse bragte mig længere væk end den nordtyske og sydsvenske grænse - som nyforelsket drog jeg til byernes by - Paris (dog med svigermekanikken!!).

En stor del af min tid i barndomshjemmet tilbragte jeg foran mine forældres lys-...

208 Liv Trolle
209 Anders Andersen
Anders Andersens billede

Intet slår at ankomme fra grå snesjap -sure-januars Danmark til en syngende grøn-sol-glad sommer

Jeg begyndte mit rejseri med et par charterrejser, men fandt hurtigt ud af at rygsækrejser var mere min stil. Og da jeg først havde prøvet at rejse om vinteren var jeg solgt, og har siden da rejst 5-7 uger hver vinter. Dog i 1996 meldte min chef at firmaet ikke længere kunne undvære mig i...

210 Annette Grønkær
Annette Grønkærs billede

Jeg er nok født med rejseblod i årerne. Min far var, indtil han blev gift, sømand, og i hele min opvækst har familien når det var muligt været på eksotiske udlandsrejser, og kørt Europas veje tyndt. Jeg er uddannet sygeplejerske, og rejste som sådan ud med Mellemfolkeligt Samvirke i to år, til Zambia. I den periode og på hjemvejen nåede jeg at se meget af det Afrikanske kontinent.

Året...

212 Nikolaj Witte
Nikolaj Wittes billede

Nikolaj Witte
Foredragsholder, globetrotter og filosof
Tlf. 86181136 / 22790384

Klik på www.nikolajwitte.dk for spændende rejseforedrag med Nikolaj Witte
Klik på www.rejseprogrammet.dk for smukke rejsefilm med Nikolaj Witte...

216 Jan Kretzschmer

Startede med langture i 1979 med bil og har besøgt de fleste lande kørende.

218 Theis Sølling
Theis Søllings billede

Jeg kender to gode rejsecitater: "Vejen er målet" (Knakkergaard) samt "på min gravsten skal der stå been almost everywhere, done almost everything" (ukendt thorn tree skribent). Jeg prøver at efterleve dem når jeg kan. Det gælder om at leve hele tiden så livet ikke bliver noget der sker mens man forbereder sig på noget nyt! Der er så mange fede oplevelser derude og ofte er de fedeste dem man...

223 Per Danielsen
Per Danielsens billede

Som dreng kom jeg meget i Kastrup Lufthavn, da min mormor boede lige ved siden af. Her så jeg flyene komme og afgå til steder, jeg kun kunne drømme om. Jeg må alligevel have taget skade på en eller anden måde ved at have indåndet store mængder flybenzin. I dag jeg totalt afhængig af at skulle rejse og føler en kraftig udlængsel, hvis jeg ikke har været afsted i en måned.

Jeg er født i...

224 Anders K. Pedersen
Anders K. Pedersens billede

En Nordvestjyde, vokset op med udsigt til Mors og Jantelov, hvor en rejse til København var en rejse til verdens ende og hvor Holstebro var alt rigeligt som Blå Mandag-destination.....men alligevel vidste jeg nok altid inderst inde at Thyholm aldrig blev sidste stop for mig, så efter 2 udlandsbesøg de første 14 leveår (incl Sjælland), har jeg nu fået lidt på mit Rejse-CV.
Har blaffet 100...

227 Vibeke Nielsen
Vibeke Nielsens billede

Jeg er en årgang 1967 og bor på Frederiksberg.

Min store rejselyst startede vist ikke i min barndom, hvor jeg "kun" har været på ferie i Danmark med en enkelt afstikker til Harzen…..Eller måske netop derfor blev jeg nødt til at tage revanche - Så snart jeg var 18 år, tog jeg på charterferie til Grækenland med et par veninder. Det næste blev en interrailtur, næste gang gik rejsen til...

230 Claus Virmer
Claus Virmers billede

Jeg er født i 1965. Min rejseaktivitet har altid bundet i en stor nysgerrighed ift. andre kulturer og måder at leve på, men min fascination af diverse former for friluftsliv har nok drevet mig til de fleste af mine rejser.

Jeg har været medlem af Dansk Bjergklub siden 1988, men har stoppet min aktive "klatrekarriere" for nole år siden. Mine største klatreoplevelser har jeg haft i Norge...

231 Lillian Friis
Lillian Friiss billede

Jeg er uddannet som hhv. sygeplejerske og socialrådgiver. Sammen med min mand og to børn har vi været medlem af de berejstes klub næsten siden oprettelsen.

Min far sejlede gennem mange år som maskinmester for ØK og fortalte gerne om de varme lande i Asien, som jeg nu kender en del mere til efter mange års ophold i Malaysisk Borneo,på det malaysiske fastland og nu i Indonesien som...

232 Bente Mølgaard
Bente Mølgaards billede

Mit rejseliv startede med en utrolig eventyrlyst, som lå gemt i min barndom, hvor der ikke var råd til rejser. Da jeg blev 19 år og kunne tjene mine egne penge tog det ellers fat. Jeg startede med at bo et år i USA og et år i Filippinerne, og herefter har jeg rejst så snart der var mulighed. To gange i mit liv har jeg haft sagt mit job op for at rejse i længere tid. Først 4 måneder i Asia/...

234 Louise Korsgaard
Louise Korsgaards billede
240 Kennet Fischer Föh
Kennet Fischer Föhs billede

I min barndom var det bilferie hver sommer, primært til Italien og Østrig. Da jeg var helt lille, blev det også til en charterferie til Spanien, men ellers ligger det ikke til min familie at rejse.

Jeg følte heller ikke rigtig lyst til det. Til en samtale ved LEGO som 21 årig, blev jeg spurgt om, hvorfor jeg aldrig havde rejst ud i verden. Det lød bebrejdende, og jeg var helt...